reklama

O tom ako mám vianočnú náladu.....už od polovice novembra.

Neviem či je to tento rok tým, že vianočné sviatky sú najmä zásluhou mobilných operátorov poňaté tak šialene komerčne a vianočné reklamy na nás číhali už od konca októbra, ale tento rok ma vianočná nálada chytila skutočne skoro - už v polke novembra. Spolužiaci neveriacky načúvajú, či tie zvuky čo vychádzajú z môjho hrdla sú naozaj vianočné piesne alebo sa len zmýlili. Pobavene sa usmievajú nad mojim fantazírovaním o dekoráciách a arnažmánoch stromčeka či problémoch spojených so zaobstaraním darčekov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Tieto predvianočné stavy mávam každoročne. Mamina mi vždy trochu smutne povie nech si nechám náladu aj na Štedrý deň a nezabudne pripomenúť, že väčšinou ma aj tak prejde a potom sedím pod stromčekom len ako taká kôpka nešťastia. Ale čo narobím, keď už teraz sa mi všetko ligoce, veď hurá idú Vianoce! Pár ľudí som už úspešne mojou náladičkou nakazila. Veď už sa to pomaly aj bude môcť. Už si aj môžu dovoliť tešiť sa so mnou. A tak pomalinky začnú vypúšťať sondy a pýtať sa, čo by mi mal Ježiško priniesť. Každý rok mám to isté želanie, ktoré ešte nebolo dosiaľ splnené. Ako spieva pani Vondráčková – já sním o vanocích bílých, vánocích jaké z detství znám... . Moje želanie je myslím si skutočne veľmi jednoduché. Je to taký malinký sladký príbeh. Ja a Maxo sa 24. decembra predierame snehom po lese a bláznime sa. Prichádzame na čistinku, kde na nás už čaká On. Bozk na zvítanie, objatie. Ja a On rukavička v rukavičke kráčame zasenženou horou, Max lieta okolo nás, smejeme sa šťastní z prítomnosti toho druhého. Z neba sa nám na farebné čiapky znesú ďalšie vločky snehu a moje srdce búši ako nikdy. Búši šťastím zo splneného priania. Toto je moje skromné každoročné vianočné želanie. Raz sa mi už skoro splnilo. Chýbal len ten sneh a tá prechádzka. Bol tam bozk, bolo tam i objatie. A aj napriek tomu, že to celé trvalo trošku krátko, bol to najkrajší Štedrý deň aký som kedy zažila. Byť s milovanou osobou, aj keď len na chvíľočku, bolo čosi čarovné. Veľakrát vyslovené želanie o šťastných sviatkoch v kruhu blízkych, ktoré mi neraz vyznelo ako klišé, sa vtedy stalo skutočnosťou a ja som pochopila, aké je to veľké šťastie, mať počas sviatkov a nielen počas nich, pri sebe niekoho na kom vám skutočne záleží a komu záleží aj na vás. V ten večer keď sme všetci spolu sedeli pri sviatočnom stole som pozorovala tváre najbližších pozornejšie ako kedykoľvek predtým. Chcela som zachytiť na moju pamäťovú kartu ich podobu v ten čarovný večer. Všetci vyzerali krásne a žiarili šťastím. Aj napriek tomu, že miesto vedľa mňa bolo prázdne som vedela, že je na svete človek, ktorý mi daroval najkrajšie Vianoce a možno o tom ani nevedel. Aj keď sa mi želanie nesplnilo úplne do bodky boli to Vianoce o akých som snívala dlho. Asi od vtedy ako som zistila, že Ježiško darčeky nenosí a Vianoce sa stali pre mňa akýmsi bežným dňom. Je to pre mňa zázrak, že jeden človek im dokázal vrátiť ich magickú moc a v mojich očiach sa stali tými Vianocami, akými bývali. Od tých znovunájdených Vianoc so mnou sviatky preto mávajú akosi intenzívnejšie. Ešte však nemám overené, či sa mi bude všetko ligotať aj tento rok na Štedrý deň. Budú to prvé Vianoce bez brata, ktorý bude mať už vlastný stromček s jeho rodinkou a taktiež budú bez Neho. Ja však verím, že dar ktorý som dostala je takpovediac navždy a sviatky pre mňa budú aj napriek všetkému krásne. Preto sa teším stále. Horúčkovito rozmýšľam nad spôsobom a farbami výzdoby, spisujem stý zoznam, čo budem na aranžmány potrebovať a v hlave mi znejú známe rolničky. A ak sa ma niekto spýta, čo si želám od Ježiška, tak mu poviem, že náušnice z vločiek snehu. A zvyšok želania je už medzi mnou a Ježiškom, veď on ho už pozná dobre.

Monika Blašková

Monika Blašková

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tí, čo ma poznajú vedia. Tí, pre ktorých som neznáma čítajte... Občas sa stane, že mi uletí nejaký preklep, tak mi to dúfam prepáčite. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu